- AKTUALITY
- BALTÍK A VÝUKA NA ŠKOLE
- NAŠE ÚSPĚCHY
- DOWNLOAD
- FOTOARCHIV
- ZŠ L. KUBY 48, ČESKÉ BUDĚJOVICE
- ODKAZY
- VÝUKA
- SOUTĚŽE CELOSTÁTNÍ
- SOUTĚŽE PŘÁTELSKÉ
- AKCE ŠKOLNÍ
Materiály ze soutěží BALTÍK XXXX na této stránce . Zde se bude objevovat některá ze soutěžních úloh z minulých let a její řešení (buď vzorové od autorů nebo od dalších soutěžících, případně od Vás, kteří si úlohu vyzkoušíte.)
(ze serveru Tvořivá informatika)
výuka pro začátečníky
výuka pro mírně pokročilé
1. prvek "náhoda" vysvětlení, užití v jednodušších i složitějších případech, jak docílit, aby se prvky "nepřečarovávaly", jak čarovat náhodný počet prvků do různých oblastí | stahuj soubor "nahoda" |
2. prvek "literál" základní použití prvku "literál" | stahuj soubor "literál" |
3. vytvoření hry "piškvorky" klasická úloha na vytvoření hry piškvorky | hra "piškvorky" |
4. prvek "myš" několik zadání a řešení programů na práci s prvkem myš | stahuj soubor "myš" |
5. cyklus "for" využití cyklu FOR | stahuj soubor "for" |
6. složitější úlohy - zadání i řešení programy: jedoucí nápis, roztahující se obdélník, ruční animace | programy s využitím pokročilých funkcí |
7. hrátky s nápisem jedoucí nápis pomocí funkcí FOR, WHILE. Průhlednost nápisu, různá řešení | jedoucí nápis |
8. program využívající měření času | hra - na čas |
9. program SPIRÁLA program vytvoří spirálu z předmětů zadaných uživatelem | spirala |
10. prográmky využívajícíc vstup z klávesnice zadávání čísel, textů uživatelem z klávesnice | vstup z klávesnice |
11. prográmky pro změny kurzoru myši (i změny při kliknutí levým, pravým tlačítkem) | změna kurzoru |
12. POLE - začátek -programy s využitím polí (sportka, průměry známek) | pole 1 |
13. POLE - pokračování -programy s využitím polí (padání písmen) | pole 2 |
14. řetězce, pole práce s řetězci - počítání písmen ve slově | řetězce, pole |
15. řazení, abecední řazení (pole) oprogramy SPORTKA, KNIHOVNA, ŘAZENÍ |
řazení pomocí pole řešené programy sportka - knihovna - řazení |
16. analýza textu omezení vstupu písmen, převod na předměty, práce s ASCII tabulkou | řetězce, analýza textu |
17. grafy matematických funkcí nakreslení grafu funkce sinus, kružnice daného poloměru a z daného středu | matematické funkce |
18. příprava na malé soutěže základní příkazy a jejich užití | stahuj soubor soutěže |
19. podmínky 1 - zadání podmínky v příkladech | stahuj soubor podmínky1 |
20. podmínky 1 - řešení podmínky v příkladech - řešení | stahuj soubor podmínky1 - řešení |
21. - barva podmínky v příkladech + řešení | stahuj soubor barva + řešení |
22. - while, do-while cykly v příkladech + řešení | stahuj soubor while + řešení |
23. - BALTIE soubor 1 | stahuj soubor |
24. - BALTIE soubor 2 | stahuj soubor |
25. - BALTIE bludiště | stahuj soubor |
26. - BALTIE soubory | stahuj soubor |
27. - BALTIE hledání největšího prvku | stahuj soubor |